O Traxxas

História...


Značka Traxxas bola založená v roku 1986, s cieľom ponúknuť plne vybavené hobby na diaľkové ovládanie, ktoré by bolo možné spustiť priamo z okna s malou alebo žiadnou montážou. Tento nápad bol v tej dobe úplne niečo nové

Traxxas teraz vyrába modely ako "RTR", či "Ready To Run". Od roku 1987, Traxxas začal predávať sériu s elektrickým pohonom Monster truck a Buggy modely.

V roku 1989, Traxxas vydal jeho prvú diaľkovo ovládanú loď po názvom Villano IV.

V roku 1992 vydal svoj prvý Traxxas RTR Nitro model Nitro Hawk. A v roku 1996 vydal svoju prvú Traxxas RTR loď s názvom Nitro Vee. V roku 1999, Traxxas vydal prvý plnohodnotný Monster truck model T-Maxx - NITRO






Maxx Family

T-Maxx

T-Maxx bol predstavený v roku 1999 a Traxxas vyhlasoval, že bude na začiatku závodov triedy Monster Truck.
T-MAXX používa hliníkový podvozok s vystuženou spodnou časťou. Postavený je na nezávislých ramenách s ôsmymi olejovými pružinami. Čo znamená, že každé rameno má dva tlmiče. Motor o objeme 0,15 mal dve rýchlosti a sila bola prenášaná na všetky štyri kolesa bez stredového diferenciálu. Pneumatiky boli masívne 5,75x3,5 palcov – Chevron obuté na 3,2-palcove disky.
V roku 2002 bol predstavený novší „brat“ T-Maxx 2.5. Zmeny nastali v predĺžení ramien a bol poháňaný "novým, silnejším, TRX 2,5 NITRO motorom.
V roku 2006 bol predstavený upravený Traxxas T-Maxx 2.5 a T-Maxx 3.3. Novší T-Maxx 2.5 bol vybavený drobnými úpravami, ktoré zahŕňali nové šasi, prepracované prepážky a kryty diferenciálu. V tejto kombinácii dosahoval rýchlosť niekde na hranici 40 + MPH.
Traxxas TRX 2.5R mal hnacie ústrojenstvo podobne ako REVO, s Torque-Control spojkou. T-Maxx 2.5R mal OptiDrive systém (pôvodne montované len do Reva). Namiesto 3,2 mm hrubej hliníkové šasi boli nahradené silnejšími 4 mm podvozkom. Hnacie hriadele, capy a guličkové ložiská sú uzavreté v modrej gume/tesnení. Staré 3,2 palcové kolesá boli nahradené za väčšie 3,8 palcové kolesá s nižším profilom pneumatiky "Chevron". Samozrejme auto dostalo nové farby. maximálna rýchlosť sa pohybovala niekde okolo 40 + mph.
T-Maxx 3.3 bol v podstate rovnaký ako T-Maxx 2.5R, ale existovali určité rozdiely. Najväčší z nich bol väčší, silnejší motor TRX 3.3.
Ďalšie rozdiely boli v diskoch a farbách. Auto dostalo úplne nové 3,8 palcové kolesa "Talon" - terénne pneumatiky ktoré boli najprv použite v Reve. Auto v tejto kombinácii a týmto motorom dosahuje rýchlosť až 45 + MPH.
T-Maxx 3.3 v Traxxas action.In 2008 predstavil upravený T-Maxx 3.3. Nový model predstavoval ako nový subjekt, s novou farbou a grafikou. Je tiež vybavený novým podvozkom s rozšíreným rázvorom o 30 mm, Nechýbajú nove nárazníky.
Medzi ďalšie vlastnosti a novinky patria "Hurricane" kolesá 6,3 a "Giant Maxx" terénne pneumatiky ktoré sú o 0.55 palcov vyššie ako predchádzajúce 5,75 palca"Talon" pneumatiky) Auto ďalej dostalo nový filter, výfuk a nové serva.





S-Maxx

S-Maxx (alebo Stadium Maxx) bol predstavený v roku 2004 a je v podstate rovnaký ako Maxx šport, ale zmeny sú len v tvare karosérie, farieb a grafike polepov. Maximálna rýchlosť je niekde okolo 40 + MPH.
Táto špeciálna edícia Maxx Trucku je k dispozícii len v predajniach Hobbytown USA.

V Európe dostupná nie je !





E-Maxx

E-Maxx je motoricky protipól k T-Maxx. Majú rovnaké odpruženie, diferenciály. Autá su postavene na rovnakej šasi. Hlavný rozdiel je v pohone, kde T-Maxx je poháňaný palivom (Nitrom) E-Maxx používa na pohon dva elektromotory (2x550 TITAN). Tieto sú poháňané batériou. Pôvodný/prvý(model 3906) E-Maxx bežal na dvoch 7,2 V batériách - celkom 14,4 voltov. Za správny chod E-Maxx-a sa staral regulátor EVX ESC. Traxxas neskôr vybavoval
model 3906 E-Maxx regulátorom EVX-2 ESC schopný jazdy na dvoch 8,4 voltových batériách – celkovo 16,8V.
V roku 2007 predstavil Traxxas novší model E-Maxx 16,8 pod označením 3905. Nový model je vybavený novým predĺženým rázvorom, novou prevodovkou a novým vode odolným regulátorom EVX-2 16,8 volt. Taktiež nový uzavretých diferenciál, hnacie hriadele a guličkové ložiská, nové duálne vodotesné serva, prijímač je vo vodotesnej krabičke ,nová väzby riadenia, prepracované prepážky, nový hex hardware, spojka, nové držiaky na batérie, 3,8 palcové kolesá a "Chevron" pneumatiky. Všetky tieto zmeny boli ukryte pod novou karosériou s novým dizajnom a grafikou nálepiek. Ešte o čosi neskôr sa začal vyrábať novší model E-maxx (3903) kde prišlo k zmene frekvencie na 2,4GHz.
Traxxas tvrdí, že jeho model s označením 3905 a 3903 je vodotesný a je ho možné používať vo vlhkom prostredí. Maximálna rýchlosť môže kludne presahovať 30 + mph.
Na konci roku 2009 vydal Traxxas E-Maxx Brushless Edition. Je postavený na rovnakom podvozku ale so striedavým motorom "Mamba Monster" a striedavý ESC regulátor ktorý je požitý aj v E-Revo Brushless Edition.
Medzi ďalšie novinky patrí náboj ktorý ma rozmer17 mm, wheelie bar, Traxxas 2.4GHzrádiový systém, dual vodotesný digitálny servo systém s vysokým krútiacim momentom riadenia, 6,3 palcové "Giant Maxx" pneumatiky a tlmiče dostali progresívne biele pružiny. Taktiež grafika karosérie sa zmenila.





Revo family

Revo bolo predstavené v roku 2004 ako komplet novy stroj ktorý ma podvozok ako Monster a karosériu ako Truck. REVO sa stalo populárnym v závodoch. K pozoruhodným vlastnostiam patrí odpruženie s novými "GTR" pružinami. Ktoré autu pomohlo znížiť ťažisko Uzavreté diferenciály s obmedzeným preklzom. 3,8 palcové kolesá v terénnom štýle "Talon" a verzia motoru TRX 2,5. Maximálna rýchlosť 40 mph.
Nové Revo bolo vyrobené spolu s T-Maxx 3,3 v roku 2006 Autá dostali nové a silnejšie TRX 3.3 motory. Vzhľadom na požiadavky vlastníkov Reva, bol podvozok predĺžený o 30 mm čo autu dalo ešte väčšiu stabilitu. Taktiež sa zlepšilo uchytenie motora aby nedochádzalo k poškodeniam. Malé zmeny neobišli ani karosériu a farebné prevedenie. Maximálna rýchlosť stúpla na 45 + mph.
V apríli 2008 vydal Traxxas Revo Platinum Limited Edition. Tento model bol postavený na vylepšených (tuning) dieloch ktoré boli bežne k dispozícii ako príslušenstvo pre štandardné Revo 3.3. Model bol určený ako továrenské závodné auto ktoré vychádzalo z pôvodnej verzii Revo3.3.
Ďalšie Revo 3.3 prišlo v júli 2009. Zmeny zahŕňali nové šasi s novou farbou a grafika + nové 2,4 GHz rádio systém. „Obuté“ bolo aj na nových off-set 3,8 palcových "Geode" kolesách a "Monster Maxx" pneumatikách. Toto auto zvýšilo svetlú výšku 0,25 palca až 4,25 palca a celkovej výšky.




E-Revo


Elektrická verzia Reva, tzv E-Revo. Elektronika je zhodná s E-Maxx. 16,8 dvoch "Titan" 550 motorov a EVX-2 ESC regulátor .Tato kombinácia umožňuje aby sa E-revo pohybovalo rýchlosťou na hranici 30 +mph.
V neskorej jeseni roku 2008 predstavil Traxxas E-Revo Brushless Edition.
Používa striedavý motor "Mamba Monster" namiesto dvoch "Titan" motorov a EVX-2 regulátor ako štandardné E-Revo.
Medzi ďalšie a nové funkcie patrí Traxxas "2.4GHz rádio systém (starý systém bol 27MHz).
Maximálna rýchlosť sa pohybuje od 25 + mph na 14,4 voltov od Twin Pack 6 článkov NiMH batérie až pri 22,2 voltov z dvojice batérií 3S LiPo (11,1 voltov každý) kde rýchlosť presahuje 85 mph.




Summit

Summit bol predstavený začiatkom roka 2009 a je jedným z najnovších modelov značky Traxxas. Je určený na crawler Rock. Mnohé prvky sú prevzaté z E-Reva, vrátane podvozku + hlavné súčasti riadenia a zavesenia kolies.
K pohonu je použitý single motor Titan 775 a regulátor s označením EVX2. Ktorý je samozrejme vodotesný. Pneumatiky s priemerom 7 palcov "CanyonAT" rock dôkazu toto takmer 7kg vážiace auto prejde cez každý terén.
V pneumatikách sa nachádza mäkká pena ktorá sa bohužiaľ pri tvrdšom používaní/jazdení zvykne trhať. Kolesa majú označenie "Geode" beadlock 3,8´´.
Najväčšou novinkou je dvoj rýchlostná prevodovka ktorá umožňuje prepínať (priamo na ovládači) rýchlostný pomer:
70:1 – kde je priorita v nižšej rýchlosti (lezenie)
25:1 – vysokorýchlostný off-road.
Ďalšou veľkou novinkou je možnosť elektronickej uzávierky diferenciálu. Toto je veľké plus pri pomalom "lezení " rôznym terénom.
Samozrejme, že takto vybavene auto nemôže ostať bez osvetlenia, a o toto sa stará 10 LED diód ktoré sú integrovane priamo do nárazníka. 4 LED-ky bielej farby vpredu a 6 LED červených v zadnom nárazníku umožňuje tomuto autu jazdiť aj v tme a to bez nutnosti dokúpenia prídavného osvetlenia.

 

Slayer

Slayer je 4WD Race Truck. Tento model ma veľa prvkov a časti prevzatých z REVOS Nitro, vrátane podvozku (až na ramená, ktoré sú kratšie a má iba jeden tiahlo), podvozok z 2,5 a motor 3.3.
Telo Slayer-u je väčšie, než je obvyklé pre vozidla zmierkou1/10. Slayer sa predáva ako komplet zmontovaný model (RTR) s TRX 3.3motorom, a údajne dosahuje rýchlosť až 50+mph.

 


JATO

JATO 2.5in 2005. Traxxas JATO (nazývaný aj Jay-toe) 2.5 ale jednoducho" JATO",
Mierka auta je 1/10 a ma pohon klen zadných kolies 2WD.Bol poháňaný rovnakým motorom 2,5 TRX ako Rustler Nitro ale ma mnoho nových high-tech prvkov. Niektoré sú prevzaté z Reva. Jednou z nových funkcií je prepracovaná 2-stupňová automatická prevodovka. Autu pribudlo nove odpruženie "GTR" tlmiče ktoré boli prevzaté z Reva. Všetky ložiska na nápravách boli ukryté do krytov. Zvyšuje sa tam životnosť ložísk a capov. Maximálna rýchlosť je 55+mph.

 


JATO 3,3

Traxxas JATO 3.3In 2006 Traxxas
JATO vydal (vyhlásil Jay-toe) 3.3. Hlavná zmena je, že Traxxas použil silnejší motor označovaný TRX 3.3. a nový výfuk. Rýchlosť stúpla na 65+mph.
2WD Stadium Truck family
2WD Stadium Truck sa skladá zo série Nitro a elektrických modelov Rustler.
Rustler
Rustler bol prvýkrát predstavený v roku 1994 ako Traxxas 2WD Stadium Truck v mierke 1/10.
Jeho dizajn je veľmi podobný predchádzajúcej Traxxas Stadium Truck sérií.
Auto je postavene na štyroch nezávislé zavesených kolesách. Nastaviteľný podvozok ma 4 otrasy a 2,2-palcové kolesá. Auto je poháňané jedno smerným "Single" 540 20T motorom a regulátorom s označením XL-1 ESC. V tejto základnej konfigurácií auto dosahovalo rýchlosť niekde na úrovni 24 + mph.
V roku 2006 vydal Traxxas Rustler XL-5. To predstavovalo zásadné zmeny, vrátane nového "Titan motoru 12T" 550 12 a základný regulátor bol zamenený za výkonnejší a to XL-5 ESC, prepracovaná prevodovka, nové pneumatiky namontované na väčší 2,8 palcový kolesách boli samozrejmosťou. Maximálna rýchlosť stúpla na 35 + mph [20].
V roku 2007 predstavil Traxxas Rustler VXL.
Nový model mal niekoľko vylepšení oproti už vtedy dosť výkonnej XL-5. Najväčší z nich je jeho "Velineon Brushless systém" – striedavý motor ktorý s týmto ľahučkým autom dôkaze neskutočné divy. Výkon motora je 10T 3500kV pri 320 ampéroch.
- rýchlosť je 35 až 70 + mph v závislosti na batérii a nastaveniach samotného auta.
V roku 2008 Rustler XL-5 a Rustler VXL nové farby a grafiku polepov.
V roku 2009 dostali tieto modely vodotesnú elektroniku kde sa majiteľom otvorili ďalšie možnosti v zábave.




Nitro Rustler

Traxxas najprv predstavil Rustler Nitro v roku 1997. Jedná sa o 1/10 2WD Stadium Truck. Modely Rustler a Rustler mali hlavný rozdiel v tom, že Rustler je bol poháňaný elektromotorom a Rustler Nitro palivom NITROM. Zvyšné rozdiely boli len veľmi malo zreteľné a išlo hlavne o rozdielnu grafiku polepou.
V roku 2003 vydal Traxxas Nitro TRX 2.5 motor pre Rustler.
V roku 2007 prišiel "faceliftovy" (ak sa to tak dá nazvať) Rustler (model 4409) ktorý mal nové pneumatiky a disky s rozmerom 2,8 + nové farebne varianty.

 


Stampede

Stampede bol prvýkrát predstavený v roku 1994 ako 2WD 1/10 Monster Truck.
Aj keď bol postavený na rovnakom základe ako Rustler má niekoľko prvkov nových. A to hlavne iný prevodový pomer a pneumatiky s označením TERRA. Rýchlosť modelu bola 23+mph
V roku 2006 vydal Traxxas Stampede XL-5. To predstavovalo všetky rovnaké novinky ako Rustler XL-5 a nové farebné schémy a grafiku. Rýchlosť sa dokázala pohybovať niekde na 30+mph.
V roku 2007 vydal Traxxas Stampede VXL. To predstavovalo všetky rovnaké novinky ako Rustler VXL okrem novej karosérie. Maximálna rýchlosť pri tomto modely už dosahovala 65+mph.
V roku 2008 Stampede XL-5 dostala novu karosériu podobnú ako má Stampede Nitro (model 4109).
Od roku 2009 dostali všetky modely Stampede vodotesnú elektroniku.

 


Nitro Stampede


Nitro Stampede bol prvýkrát predstavený v roku 1996.
Mierka (1/10) ostala nezmenená. Hlavný rozdiel bol samozrejme motor. Stampede NITRO dostal motor s označením TRX Pro 15.
V roku 2007 vydal Traxxas vynovený Stampade kde auto dostalo nové pneumatiky a nové farby. Rýchlosť modelu bola niekde na úrovni 35+mph.
Nitro Sport
Nitro Šport bol predstavený v roku1998. A bol poháňaný motormi Traxxas Pro 0.15. Išlo o cenovo dostupnejší model.



Bandit
Traxxas Bandit bol prvýkrát predstavený v roku 1995 1/10 2WD ako buggy.
Ide o veľmi podobný model ako je Rustler vrátane podvozku. Hlavným rozdielom, sú predné a zadne ramená ktoré sú o niečo kratšie.
Bandit sa vyvíjal od roku 1995 a do roku 2009 tak ako všetky modely od značky Traxxas až na model v ktorom je VXL. systém. Taktiež autu pribudla vodotesná elektronika.




SLASH 2WD
Traxxas Slash bol predstavený v roku 2008 a ide 2WD RACE TRUCK v mierke 1/10. Slash ma mnoho podobného ako jeho "súrodenci" Rustler, Stampede a Bandit. Rozdiely sú vo zdvihnutí podvozku a karosérie.
Od roku 2010, Traxxas vyrába VXL verzii 2WD Slash.
Slash 4x4 sa zacal vyrábat v roku 2009 a to v mierke 1/10. Auto dostalo nové a vylepšené tlmiče (XXlong.)
Najsilnejšou verziu je VXL systém s pohonom všetkých štyroch kolies 4x4. V kombinácii s 3s Lipo pack batery dôkaze toto auto vyvinúť rýchlosť presahujúcu 80+mph.
Slash - Platinum Edition.
Toto auto sa dodáva s hliníkovými nábojmi, nápravami, nové stredové diferenciáli a hlinikové tlmiče.
4-TEC
Traxxas Nitro4-TEC bol prvýkrát predstavený v roku 1998 v mierke 1/10. Auto bolo chránené hliníkovým rámom.
Neskôr v roku 1998 Traxxas vydal limitovanú edíciu Nitro4-tec PRO. Auto bolo určené hlavne na závody. Malo špeciálne pneumatiky (V-Rage) z dielne PROLINE a mnoho tuningových dielov ktoré boli dostupne iba ako Traxxas príslušenstvo.












 

Prave online na webe